De laatste uurtjes in Salatiga - Reisverslag uit Salatiga, Indonesië van divera - WaarBenJij.nu De laatste uurtjes in Salatiga - Reisverslag uit Salatiga, Indonesië van divera - WaarBenJij.nu

De laatste uurtjes in Salatiga

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg

21 Augustus 2008 | Indonesië, Salatiga

Het is zes uur in de ochtend. Gisteravond hebben we de koffers ingepakt. Evert was zeer pessimistisch over de mijne. De laatste dagen waren veel doosjes reumason, counterpain, strikjes en lintjes gekocht. En niet te vergeten die stapel boeken, die ik niet liggen laten kon. Maar binnen een half uurtje kon de deksel dicht.Ook Evert zijn koffer ging ook dicht maar hij vroeg zich af waarom hij zoveel kleding had meegenomen.

Straks om tien uur worden we door Bapak Slamet opgehaald om naar Yogya te gaan. We maken een klein omweggetje door de bergen (Kopeng) naar de Borobudur. Nu dat we een auto hebben, maken we daar gelijk goed gebruik van.

We zijn de laatste dagen wat uithuizig geweest. Zo bezochten we het treinenmuseum, Evert houdt van stoommachines en klom op elke loc. Denkelijk waren er een paar bij gekomen want ik herkende de plek niet. Ook waren ze een houten uitbouw aan het renoveren. Elk oude plankje dat kapot was, werd zorgvuldig na gemaakt.Waarvoor het huisje diende weet ik niet. Iets nieuws was een ritje met een lorrie naar Tuntang. Ik kon het bijna niet geloven, maar ben op tuntang het gaan bekijken. De oude rails was opengemaakt. Leuk dat het oude idee van een paar jaar geleden gerealiseerd is. (John!)

Het begin van dit verhaaltje schreef ik in Salatiga maar had problemen met de verzending ervan en verloor de rest.

Inmiddels zitten we in Yogya in het Sheraton hotel, dichtbij het viegveld en een stukje verder op is ons oude hotel. Dit hotel is pas weer heropend, er zijn 25 kamers in gebruik en dit weekend komen meer gasten. Een prachtig hotel, goed uitgezocht door Egie. Het ligt een stukje van de weg af en heeft een mooie tuin met een ingewikkeld gevormd zwembad waar je geloof ik de marathon in kan zwemmen.

In de avond is de tuin verlicht en kan je lekker wandelen.


  • 21 Augustus 2008 - 08:27

    Sugeng:

    In Yogya kun je ook heel erg lekker eten mam, eigenlijk kun je dat beter aan Louise vragen, die weet dat vast nog beter dan ik dat weet. Je moet in ieder geval dat restaurant van die Nederlander niet overslaan. (Gadja Wong ofzo?)

  • 21 Augustus 2008 - 18:06

    Je Andere Dochter:

    Hi mam, u moet ook eerst het verhaaltje in words maken en opslaan en dan copy pasten naar deze site. Dan kan je m ook niet kwijt raken.
    Maar leuk weer in Yogya! Ik vind het wel jammer dat wij daar in juni niet geweest zijn. Had zeker wel weer naar de Gajah Wong gewild. Nu verwacht ik wel een uitgebreid verslag van jullie beiden, ik hoop dat de kwaliteit en service nog steeds goed is.
    We gaan nu eten, van die unox stamppotten, lekker makkelijk en in de aanbieding voor 99ct. :D
    Groetjes van Bert en Louise

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Salatiga

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

27 Augustus 2008

Bali on the road

24 Augustus 2008

dagje bali

24 Augustus 2008

Yogyakarta

22 Augustus 2008

Het bezoek aan het weeshuis

21 Augustus 2008

De laatste uurtjes in Salatiga

Actief sinds 02 Juli 2006
Verslag gelezen: 243
Totaal aantal bezoekers 10357

Voorgaande reizen:

09 Juli 2006 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: