dagje bali - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van divera - WaarBenJij.nu dagje bali - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van divera - WaarBenJij.nu

dagje bali

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg

24 Augustus 2008 | Indonesië, Kuta

Gisteren middag na een uurje vliegen in Bali aangekomen. Alles verliep gladjes, ik had me van te voren wat ongerust gemaakt over het overgewicht. In het hotel waren de koffers 9 kilo te zwaar. Echt niet van de inkopen en boeken want die zaten al in aparte handbagage tassen, de boekentas weegt al 10 kilo. Maar goed, ik was voorbereid. Er stond een hele rij toeristen voor de balie maar ik kon inchecken bij een andere plaats, ik geloof Pontianak. De Garuda Jongens waren verbaasd over Javaanse naam en ik zei dat het natuurlijk best wel vreemd was een witje die Rahardjo heette. Tjap, tjap tjap en de koffers gingen door. Selamat Jalan Bu!

De reis ging snel, jammer dat we in het viegtuig aan de verkeerde kant zaten en niet de Bromo zagen. De piloot zei op een gegeven moment, on our right sight you see the Bromo. Maar even later zagen we aan onze linker kant een prachtige vulkaan. De piloot mompelde wat in het Indonesisch. Dus toch de Bromo of een andere.?
Bali begroeten ons met de dolfijnen, wat zijn die zilveren streepjes in het water toch altijd een mooi gezicht.

Het hotel onveranderd na twee jaar, of lopen er meer Aussies rond met tatoes?
We zin direct naar het zwembad gegaan, want we zijn natuurlijk een uurtje verloren en het werd al snel donker. Heerlijk gezwommen in water waar je direct in durft te springen. Hier hebben ze tenminste wat keteltjes warm water ingegoten.

In de avond zijn we naar Poppies gelopen en daar erg lekker gegeten. Allebei vis, Evert de vangst van de dag, een snapper en ik een vispotje in een heerlijke room/boter saus. Met whiskey en coiktail en twee goede witte wijnen voor 450, ongeveer 30 euro.

Niet terug gelopen maar de taxi genomen, maar die kwam al snel vasttezitten. Snel nam hij een jalan tikus en zat weer vast. Een combinatie van zaterdag avond en en hinddi feestdag. Maar voor 20 (1.40 euro) doe je niet moeilijk.

Evert is aan het zwemmen en we gaan zo eten. De kerkklok nodigt ons uit voor de mis. Een geluid dat ik al een paar weken heb gemist op zondag. Het lijkt net thuis.

Een paar uurtjes later. Na het ontbijt hebben een auto geregeld voor morgen. Eerst naar de bank en dan wat bekijken richting Gianyar en het apenbos. We hebben de auto voor tien uur dus er kan wat afgelegd worden. Miriam en ik hadden een goede ervaring deze organisatie, dus proberen we het maar weer.

Daarna richting mall gelopen, want het is zondag en dus malldag. Aan de koffie, niet bij Starbucks maar bij de koffieboon. Iets goedkoper en ook lekker. Na wat boodschappen, oa andantol tegen de muggen beten. Ze hebben mij bij Poppies lek gestoken en mijn benen kriebelen.

Na de lunch met broodjes van Breadtalk weer naar het zwembad voor een boek en zwem. Dit is een afschuwelijk lui leven. Daar moeten we morgen wat aan doen.

  • 25 Augustus 2008 - 00:57

    Schoenen Gek Dochter:

    vergeet mijn J west schatjes niet he mam!!
    die boi heeft ze bij egie afgegeven!!

  • 25 Augustus 2008 - 10:47

    Sport Gek Dochter:

    Lieve mam,
    een tip om het luie leven te ontvluchten. Huur een scooter en zig-zag over Jl. Pantai en langs het strand richting Seminyak. Ga dan terug over Jl. Legian, via Kuta Square naar Jl. kartika Plaza. Ga daar bij Batu Waru een ijsthee drinken en rijd door naar het hotel.
    De volgende ochtend kunt u heerlijk een stukje hardlopen over het strand richting het Hard Rock Cafe om om de hoek uw Starbucks capu te halen. Indien Hard Rock te ver is, kunt u hardlopen naar de Discovery Mall waar aan de straatkant de Starbucks te vinden is.
    Succes en plezier!

  • 26 Augustus 2008 - 06:57

    Liesbeth:

    Over boeken gesproken: ik las ergens dat Ubud erg mooi is gelegen en dat je bij Wayan´s winkel - de Traditional Balinese Healing - o.a. heerlijk kan lunchen.
    Fijn dat jullie zo genieten.

  • 26 Augustus 2008 - 08:46

    Miriam:

    Laat je het luie leven maar lekker aanleunen. klinkt er goed.Ik kan de zon door je verhaal heen voelen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Kuta

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

27 Augustus 2008

Bali on the road

24 Augustus 2008

dagje bali

24 Augustus 2008

Yogyakarta

22 Augustus 2008

Het bezoek aan het weeshuis

21 Augustus 2008

De laatste uurtjes in Salatiga

Actief sinds 02 Juli 2006
Verslag gelezen: 200
Totaal aantal bezoekers 10352

Voorgaande reizen:

09 Juli 2006 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: