Yogyakarta - Reisverslag uit Yogyakarta, Indonesië van divera - WaarBenJij.nu Yogyakarta - Reisverslag uit Yogyakarta, Indonesië van divera - WaarBenJij.nu

Yogyakarta

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg

24 Augustus 2008 | Indonesië, Yogyakarta

Half acht in de ochtend, Evert ligt in het zwembad en ik controleer pareltje. Om half twaalf gaan we op weg naar he vliegveld. Bali roept.

De laatste twee dagen hebben we wat rondgelopen door Yogya. De eerste dag naar de kraton geweest, en terug via Malioboro. Het is niet echt druk in Yogya, de enige toeristen zijn jongeren met een rugzakje op. Gisteren hebben we een auto voor een paar uur gehuurd met een aardige chauffeur en hebben we onze laatste puntjes afgewerkt. Hup in en uit stappen. Tom Silver lag er bedroevend bij. De meeste toonbanken in het midden zijn weg, dus ook is de collectie is gehalveerd. De eerste keer dat ik hier kwam was in 1976, wat een verschil. De chauffeur vertelde dat Ton Silver inderdaad vroeger één van de grootste was maar niet mee was gegaan met de tijd. Te laat overgestapt op nieuwe trends.

Mijn koffer was in thuis al zwaar, en na drie weken Indonesië heel erg zwaar.
(nee kinderen, mama heeft niet veel gekocht maar er waren veel verlangijstjes en die boekenwinkels!!!!)
In Bandung werd de eerste handbagage tas gekocht en gisteren volgde de tweede.
Met het oog op de koffer ben ik ook maar niet naar de tweedehands boekenmarkt gegaan.
Met mijn ogen dicht er langs gelopen en hard gezongen.
Trouwens werd ik nog door studenten van Gadja Madah (?) geintervieuwd over .... wat ik vond van de batik op Malioboro. Nou en daar vond ik natuurlijk wat van. Het meisje stond verbaasd te kijken van zoveel batik kennis. We hebben een leuk intervieuw gemaakt. Na afloop hebben we veel fotoos gemaakt.

De namiddag heb ik me laten kneden en iets nieuws uitgeprobeerd. Speciaal voor vrouwen, een borst onderhouds beurt. verder een haar, nagel en voet behandeling. Ik voelde me weer helemaal strak en in het pak.
In de avond hebben we in Gadja Wong gegeten of de naam net omgekeerd. Het eten was prima.

  • 24 Augustus 2008 - 21:41

    Widodo:

    Lieve mama,

    hoewel wij het fijn vinden dat we zoveel horen van jullie zijn er bepaalde dingen die wij niet hoeven/willen weten.

    Niet teveel spullen mee terug nemen, of we moeten lotte even bij de douane regelen!

  • 25 Augustus 2008 - 10:41

    Je Andere Dochter:

    Ja mam, sommige dingen hoeft u niet openbaar te maken... :)
    Jammer dat tom Silver nog minder is gaan verkopen, ik vond het in 2006 ook al tegenvallen. Toen was die hele wijk er nog erger aan toe, zwaar getroffen door die aardbeving.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Yogyakarta

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

27 Augustus 2008

Bali on the road

24 Augustus 2008

dagje bali

24 Augustus 2008

Yogyakarta

22 Augustus 2008

Het bezoek aan het weeshuis

21 Augustus 2008

De laatste uurtjes in Salatiga

Actief sinds 02 Juli 2006
Verslag gelezen: 217
Totaal aantal bezoekers 10355

Voorgaande reizen:

09 Juli 2006 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: